
Śląski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Częstochowie zaprasza rolników, przedsiębiorców, przetwórców żywności, członków Grup Operacyjnych EPI, pszczelarzy i inne osoby zainteresowane wdrażaniem innowacji w rolnictwie w ramach operacji pn.
„Marketing bezpośredni w krótkich łańcuchach dostaw żywności”
warsztat odbędzie się w dniu 18.10.2025 r.
w kooperatywie „Spiżarnia Lokalne Pożywienie” przy ul. Mielczarskiego 1/3 w Częstochowie (za Katedrą),
konferencja w dniu 26.11.2025 r.
w Mikołowie
Hotel AGRO ul. Gliwicka 85
Celem operacji jest przekazanie wiedzy nt. marketingu bezpośredniego dostosowanego do potrzeb rolnika, który sprzedaje swoje produkty w sklepie stacjonarnym lub na targowisku w ramach RHD, działalności MLO lub sprzedaży bezpośredniej.
Wypełnione karty zgłoszenia (do pobrania):
KARTA ZGŁOSZENIA UCZESTNICTWA W OPERACJI – Warsztaty – 18.10.2025 r.
KARTA ZGŁOSZENIA UCZESTNICTWA W OPERACJI – Konferencja – 26.11.2025 r.
należy przesyłać w formie papierowej lub elektronicznej na adres:
- Śląski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Częstochowie, ul. Wyszyńskiego 70/126, 42-200 Częstochowa
- lub w formie skanu na adres: r.rosiek@odr.net.pl,
Zgłoszenia będą przyjmowane do 16.10.2025 r. na warsztaty, 19.11.2025 r. na konferencję.
Osoby, które zakwalifikują się do udziału w szkoleniu, otrzymają potwierdzenie na adres e-mailowy lub numer telefonu wskazany w karcie zgłoszenia uczestnictwa.
Organizator zastrzega sobie możliwość wyboru uczestników spośród zgłoszonych osób.
Osoby do kontaktu:
Renata Rosiek tel. 509 681 066 e-mail: r.rosiek@odr.net.pl
Udział w operacji jest bezpłatny
Marketing bezpośredni w Krótkich Łańcuchach Dostaw Żywności
warsztaty w dniu 18.10.2025 r.
w Częstochowie ul. Mielczarskiego 1/3
Program warsztatów:
12:00 Rozpoczęcie warsztatu
Zapoznanie z uczestnikami warsztatu, zasady współpracy, cel- korzyści szkolenia
13:10- 13:45 Omówienie stoiska nr 1
- Estetyka stoisk- czystość, ekspozycja (meble)
- Czytelność, dostępność ekspozycji dla klienta wysokość, łatwość dostępu
- Oznaczenia etykiet produktów-czytelność, atrakcyjność wizualna
- Oznaczenia cenowe czytelność
- Degustacje produktów
- Obsługa klienta
- Płatności- karta, blik
- Podsumowanie i omówienie możliwości wprowadzania zmian
13:45- 13:55 Przerwa
13:55- 15:00 Omówienie stoiska nr 2
- Estetyka stoisk- czystość, ekspozycja (meble)
- Czytelność, dostępność ekspozycji dla klienta wysokość , łatwość dostępu
- Oznaczenia etykiet produktów-czytelność, atrakcyjność wizualna
- Oznaczenia cenowe czytelność
- Degustacje produktów
- Obsługa klienta
- Płatności- karta, blik
- Podsumowanie i omówienie możliwości wprowadzania zmian
15:00- 15:30 Przerwa obiadowa
15:30- 16:40 Omówienie stoiska nr 3
- Estetyka stoisk- czystość, ekspozycja (meble)
- Czytelność, dostępność ekspozycji dla klienta wysokość , łatwość dostępu
- Oznaczenia etykiet produktów-czytelność, atrakcyjność wizualna
- Oznaczenia cenowe czytelność
- Degustacje produktów
- Obsługa klienta
- Płatności- karta, blik
- Podsumowanie i omówienie możliwości wprowadzania zmian
16:40- 17:00 Podsumowanie warsztatu
Program Warsztatów Marketing bezpośredni w Krótkich Łańcuchach Dostaw Żywności – do pobrania
Marketing bezpośredni w Krótkich Łańcuchach Dostaw Żywności
konferencja w dniu 26.11.2025 r. w Mikołowie
Hotel AGRO ul. Gliwicka 85
Program konferencji:
08:30- 09:00 Rejestracja
09:00- 09:10 Otwarcie konferencji
09:10- 10:00 Definicja merchandisingu, korzyści stosowania merchandisingu, ćwiczenie z podziałem na grupy.
10:00 – 10:35 Strategia marketingowa
Jakie narzędzia pozwalają poszerzyć grupę klientów i jaką dają korzyść.
10:35- 10:45 przerwa kawowa
10:45- 11:20 Dyscyplina biznesowa i transparentność transakcji
Co oznacza transparentność transakcji (waga, kasa, paragon, reklamacja, zachowanie wobec klienta)
11:20- 12:00 Zasady ekspozycji produktów, ćwiczenie z podziałem na grupy
12:00- 12:10 przerwa kawowa
12:10- 12:45 Psychologia zachowania klienta
12:45- 13:30 Trudny klient
13:30- 14:10 przerwa obiadowa
14:10- 15:00 Aktywna sprzedaż- korzyści i straty jakie nam daje
15:00- 15:45 Dobry i zły sprzedawca- ćwiczenie z podziałem na grupy
15:45- 15:55 przerwa kawowa
15:55- 16:30 Grupa czy pojedynczy sprzedawca, siła sprzedażowa
16:30- 16:45 Pytania
16:45- 18:15 Fotografia produktowa i prowadzenie social mediów
18:15- 18:30 Pytania, podsumowanie i zakończenie Konferencji
18:30 Kolacja
Program Konferencji Marketing bezpośredni w Krótkich Łańcuchach Dostaw Żywności – do pobrania
